mamablizniacza

mamablizniacza

piątek, 17 września 2010

pory roku takie piękne w Polsce

Jadąć dziś autobusem zdałam sobie sprawę, że w Anglii(przynajmniej u nas na północy)nie ma takich typowych przejść między porami roku. W sumie to poza tym, że w lecie jest ciut cieplej niż w zimie za wiele się nie dzieje. Wiosna i jesień to dużo deszczu, temperatury praktycznie cały czas między 8 a 19st.
A w Polsce hmmm rozmarzyłam się i chyba pierwszy raz od 3 lat odkąd jestem w Anglii przyszła za mną tęsknota za krajem ojczystym...

kiedy zima przechodzi w wiosnę i wszystko budzi się do życia, topnieją ostatnie resztki śniegu a trawa robi się coraz zieleńsza... pojawiają się pierwsze pąki a ja pamiętam jak zrzucałam z siebie czapkę i rękawice...
a potem wiosna zaczyna zmieniać się w piękne słoneczne lato którego zapach gorąca dusił i suszył mi gardło... zaczyna pachnieć świeżo skoszoną trawą a na niebie widzę tęczę...
Upalne lato zmienia się w jesień - ogniska pachną dookoła, kolorowe liście bezszelestnie spadają z drzew, chłodniejsze poranki i wieczory, słońce które już tak nie ogrzewa ale jakże cieszy,
jesień przechodzi w zimę pada coraz częściej, drobne krople deszczu ustępują miejsca śnieżnobiałym płatkom śniegu, śnieg skrzypi pod butami a za oknem -20stopni więc znów zakładałam czapkę i rękawice by za pare miesięcy oddać je wiośnie...
która to już jesień bez nas w Polsce?... :-(


3 komentarze:

  1. kochana, ty romantyczka jesteś co? :)
    ściskam mocno z samego serca polskiej jesieni :-*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja juz stracilam rachube ktora to juz jesien w naszym przypadku:( Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. u nas dopiero trzecia albo aż trzecia:(
    Pozdrawiam również:*

    OdpowiedzUsuń